Ontdek hoe Orac Decor er in slaagde om kwalitatieve leads te genereren bij architecten
Orac campagne
Een product in de markt zetten en concrete kwalitatieve leads ontvangen van architecten. Dit was de vraag van Orac Decor. Een vraag waar ons marketing team snel mee aan de slag ging. Het resultaat? Een geslaagde campagne met talrijke leads.

Wie is Orac Decor

Orac Decor is een hoogwaardige speler in de markt van interieurdecoratie. Al meer dan 50 jaar ontwikkelt en produceert ORAC op een duurzame manier decoratieve afwerkingsproducten voor elk interieur. Van functionele plint tot karaktervolle kroonlijst: ORAC staat voor volledige creatieve vrijheid in elke ruimte. 

Doelstellingen van de campagne: lead generatie bij architecten

Orac Decor wilde meer architecten laten kennismaken met de mogelijkheden van het 3D Wall Covering gamma. Naast de introductie van hun nieuwe product gamma, was het daarnaast de bedoeling om kwalitatieve leads te verzamelen bij architecten en projectontwikkelaars.

Onze aanpak

Er werd gekozen om een erg opvallende insert onder folie mee te sturen met het magazine Renoscripto. In een opmerkelijke enveloppe stak een staal van één van de 3D Wall Covering producten, samen met een folder en call-to-action om de stalenbox aan te vragen.

Orac campagne

Vervolgens werd er ruimte in het magazine voorzien met meer informatie over de producten van ORAC, informatie over de actie zelf, de meerwaarde van ORAC als bedrijf en een aanvraagformulier om de stalenbox te ontvangen.

De resultaten

De campagne werd een groot succes en alle verwachtingen werden net zoals bij hun vorige campagne meer dan ingelost. De campagne leverde heel wat aanvragen op van architecten die met concrete projecten bezig zijn. Dit toont nogmaals de kracht van een sterk medium als print aan om een moeilijk te bereiken doelgroep te bereiken.

“In totaal verzamelden we in een periode van 3 maanden 62 kwalitatieve leads van architecten, wat boven onze verwachtingen uitsteeg. De architecten die een stalenbox vroegen, zijn allen met concrete projecten bezig waardoor de waarde van deze leads erg hoog ligt. We kunnen hen direct helpen.”

Sarah Reybrouck
Customer engagement bij ORAC

Maak gebruik van de kracht van onze crossmediale kanalen

Onze lezers zijn actief op verschillende kanalen, met al onze merken spelen we hier maximaal op in en benutten de kracht van elk kanaal.

Digitaal, print of een combinatie van beide? Kies zelf hoe je jouw boodschap wil communiceren

“Projectburo is overtuigd dat Polycaro goed gelezen en bewaard wordt door het professionele publiek in onze sector én ook een goede spreiding heeft. We ervaren ook de respons!”

—Patrick Buysse, Projectburo PB