De kracht van sterke content, of hoe we met 1 artikel RESTO bouwspecialiteiten aan duizenden bedrijven voorstellen
De evolutie van LinkedIn als contentplatform
Sterke content heeft de kracht om de aandacht van je doelgroep te trekken en vast te houden. Het gaat verder dan alleen het delen van feitelijke informatie; het vertelt een verhaal, biedt waarde en creëert betrokkenheid. In dit artikel ontdek je aan de hand van enkele voorbeelden de directe meerwaarde van sterke content als adverteerder.

Het effect op engagement op LinkedIn

Engagement op LinkedIn wordt gemeten aan de hand van likes, reacties, shares en het aantal weergaven van je content. Sterke content stimuleert interactie en betrokkenheid, wat niet alleen je online zichtbaarheid vergroot maar ook je professionele geloofwaardigheid versterkt. Het algoritme van LinkedIn beloont betrokkenheid, waardoor je content aan een breder publiek wordt getoond. Meer betrokkenheid, betekent dus meer visibiliteit, wat uiteindelijk resultaat in een hogere return van een campagne.

Cijfers en voorbeelden

Onze redacteurs bevragen af en toe de markt. Hoe evolueert de markt? Wat zijn de uitdagingen? Deze artikels zijn altijd leuk om te lezen en leveren voor de klant steeds een ongelofelijke return op. Onderstaande voorbeelden geven duidelijk aan dat sterke content voor een groter bereik zorgt op Linkedin.

Daarnaast werd het artikel op onze website 2243 keer gelezen, tel daarbij de visibiliteit van Linkedin op en dan resulteer je dat het artikel, en daarmee ook het bedrijf, maar liefst 6807 keer gezien werd door potentiële klanten.

Het effect op organisch bereik in Google

Naast het verhogen van engagement op LinkedIn heeft sterke content ook invloed op het organische bereik in zoekmachines zoals Google. Google waardeert hoogwaardige, relevante content, en wanneer jouw LinkedIn-artikelen als waardevol worden beschouwd, kunnen ze hoger in de zoekresultaten verschijnen. Dit betekent dat potentiële klanten niet alleen via LinkedIn, maar ook via zoekmachines toegang hebben tot jouw waardevolle content, waardoor de zichtbaarheid van jouw merk aanzienlijk wordt vergroot.

Hieronder zie je een screenshot vanuit Google Search Console. Op de foto zie je de stijging in het organisch bereik van ons platform Paint & Stuc. Het organische bereik stijgt structureel en is het laatste halfjaar maand na maand sneller aan het stijgen. Dit resulteert in meer bezoekers op ons platform én dus ook meer visibiliteit voor onze adverteerders.

Groei in organisch bereik van Paint & StucDit is dan ook de reden waarom wij vanuit oola media zo sterk inzetten op sterke content. Maand na maand groeit ons bereik, informeren wij de sector en sturen we steeds meer leads door naar onze klanten.

Wens je ook meer leads te genereren?

Vul gerust onze campagne starter in, dan kunnen wij gericht een voorstel naar jou doorsturen.